:::: MENU ::::

RevitGG

Revit Gebruikersgroep

Revit model exporteren naar IFC

• Reacties uitgeschakeld voor Revit model exporteren naar IFC

Revit model exporteren naar IFC

Home Forums Gebruikersforum Discussie Revit model exporteren naar IFC

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Arnout van IJsseldijk 2 jaren, 6 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Beste Revit tekenaars,

Ik zit met het volgende probleem:
    Ik wil van een Revit project, grootte ca. 85mb, een IFC bestand maken.
    Ik gebruik de laatste versie van de Autodesk IFC exporter (IFC Exporter for Revit 2014 v3.4.0 i.c.m. IFC Export UI for Autodesk Revit 2014 v2.4.0). Als ik op export druk, is Revit ca. een uur (!) aan het rekenen en heeft hij uiteindelijk een ifc-bestand gemaakt van ca. 100 mb (nog groter dus dan het Revit model). Ik heb dit getest bij meedere projecten van ons bureau variƫrend van modellen tussen de 50-200 mb groot, in alle gevallen duurt de export extreem lang.

In de bijlage een afbeelding van het IFC export scherm. Ik exporteer hem vanuit de standaard 3D view en bij de export heb ik het vinkje ‘export only elements visible in view’ aan.

Ik heb alles al geprobeerd. Onder R > export > options > ifc options heb ik de IFC export bestanden gehangen van zowel onze software leverancier als die van de DRS v1.0 (RevitGG_exportlayers_ifc_20121102.txt).

Ik kan er op internet niks over vinden. Is er ergens een handleiding wat de beste manier is om een goed IFC bestand te maken uit Revit? Of wordt dit nog opgenomen in de documentatie van de DRS?

Met vriendelijke groet,

Nico

robberden
    Bijdrager

Beste Nico,

Ik kom jouw vraag uit 2013 tegen dat het maken van een IFC bestand vanuit revit extreem groot wordt (qua bestandsgrootte).
    Ik heb dit zelfde probleem.

Mijn Revit project was 120mb en ik kreeg na export een IFC file van 600mb.
    Na purge in Revit was het project 80mb maar de export naar IFC blijft dan alsnog 600mb.

Dit vind ik erg vreemd en ook erg vervelend daar de klanten die de IFC nodig hebben moeite hebben met de totale bestandsgrootte…

Weet jij al een oplossing om een kleiner IFC bestand te kunnen exporteren?
    Ik zie namelijk dat er 5 berichten zijn over dit onderwerp (als reactie) maar ik kan deze niet bekijken (ondanks ik ben ingelogd).

Gegroet Rob

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  robberden.

Heb je de IFC Optimizer geprobeerd?
    http://www.solibri.com/products/solibri-ifc-optimizer/

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Word nu lid! schrijf je in